Avbryt och återbetala en förbeställning

Har något hänt som gör att en kunds appbeställning inte kan tillagas? Du kan enkelt göra så att ordern avbryts, pengarna återbetalas och kunden meddelas om att beställningen inte kunde levereras.

 

I vissa fall kan man behöva avbryta en förbeställning då man inte kommer kunna utföra den. I fall då exempelvis ett nödvändigt köksredskap gått sönder eller att en ingrediens har tagit slut så kan man avbryta ordern via dess detaljvy som nås genom att trycka länge på bongen (long-press).

I botten av detaljvyn för en förbeställning finns en röd knapp där det står “Avbryt ordern“. Ett klick på den leder till en ruta som ber användaren att bekräfta att den verkligen vill avbryta ordern. När man har bekräftat genom att trycka på "OK" så kommer förbeställningen försvinna inom kort. En borttagen förbeställning kan inte ångras.

Notera: Det är bara förbeställningar som kan avbrytas via detaljvyn. Ordrar från kassan (MPOS) har helt enkelt inte den funktionaliteten och därmed ingen knapp i detaljvyn. Dessa ordrar får man klicka bort som om de vore färdiga och återbetala via återköp i kassan.